Kære medlemmer,
Hermed deles referatet fra årets generalforsamling, som i vanlig stil blev afholdt på Skoletorvet på Dalby Skole. Mødet blev afholdt d. 20. marts 2018 kl. 19:00.
1. Valg af dirigent, referent og registrering af fremmødte
- Referent: Søren Thestrup
- Dirigent: Jacob Saltoft
- Stemmetællere: Louise; Anne Kempel
- 18 medlemmer repræsenteret
2. Bestyrelsens beretning om det forløbne år
- Se særskilt post: Bestyrelsens årsberetning for 2017
- Godkendt af de tilstedeværende
3. Aflæggelse af regnskab, underskrevet af revisor og bestyrelsen
- Følg linket for at se regnskabet: Regnskab 2017
- Godkendelse af regnskab: Enstemmigt godkendt.
4. Rettidigt ankomne forslag fra medlemmerne
- Udvalg vælges til at arbejde videre med anvendelse fællesarealer
- Det diskuteres om der er opbakning til at lave noget på vores fællesarealer. Der er delte meninger.
- Det nævnes at der på den øverste ø er der meget aktivitet mens der på de nederste er lidt mindre.
- Det nævnes at, hvis man skal opstille en legeplads, så skal der være sikkerhedsgodkendelser, som gør det noget dyrere.
- Det nævnes at arealer omkring søen kun må klippes en gang om året. Og det skal vi gøre. Blue Kolding har ansvaret for at vedligeholde selve søen og kronekanten rundt om søen.
- Udvalg nedsættes bestående af Jesper (nr 35) og Kristian (nr 18).
- Indkøb af bænke til fællesarealer
- Der nævnes at vi kan købe borde/bænke sæt til værdi af ca. 2.500 per stk.
- Der nævnes at der kan indhentes midler fra en fond i kommunen til f.eks. bænke og krukker som de har i Goldbækparken.
- Der stilles forslag om at købe 2 flytbare borde/bænke sæt til ca. 7.500 kr
- Forslag blev sat til afstemning. Enstemmigt vedtaget.
- Mandat til bestyrelsen til at undersøge mulighed for sammenlægning med Frejas Ager.
- Der spørges efter, hvor ligger de store fordele? Anders svarer at det kunne være at vi har mulighed for at etablere lidt større fælles faciliteter, som fx legeplads.
- Bestyrelsesarbejdet kan givetvis gøres mere effektivt ved en sammenlægning
- Bestyrelsen kan være lidt større målt på medlemmer og der er mulighed for at lave lidt større investeringer pga. en mere robust økonomi.
- Anders uddyber at grunden til at dialogen bringes frem nu er at, hvis vi skal sammenlægges, så er tiden til det nu, da vi ellers blivere mere og mere etablerede, og det så vil blive mere besværligt at skulle sammenlægges, hvis det kom på tale senere.
- Der stilles forslag om at der kan gives mandat til at bestyrelsen kan gå i dialog med Frejas Ager.
- Forslaget blev sat til afstemning. 4 imod. 14 for. Forslag vedtaget.
- Rettidigt indkommet forslag fra Jacob Saltoft:
- Jeg har et forslag om at, der anvendes 5.000 kr. Til ekstraordinær honorering af de 3 siddende bestyrelsesmedlemmer. Honorerinen skal ses som påskønnelse af den ekstraordinære store indsats, der har været omkring problematikken med asfalten. Og ikke mindst, at resultater er blevet så positivt. Beløbet kunne anvendes til en “hyggelig” aften med jeres koner/kærester eller andet I måtte ønske.
- Forslaget blev sat til afstemning. Imod: 0. Neutral: 3. For: 15. Forslag vedtaget.
- Jeg har et forslag om at, der anvendes 5.000 kr. Til ekstraordinær honorering af de 3 siddende bestyrelsesmedlemmer. Honorerinen skal ses som påskønnelse af den ekstraordinære store indsats, der har været omkring problematikken med asfalten. Og ikke mindst, at resultater er blevet så positivt. Beløbet kunne anvendes til en “hyggelig” aften med jeres koner/kærester eller andet I måtte ønske.
5. Vedtagelse af budget og fastsættelse af kontingent
- Budgettet fremlægges af Søren. Link: Budget 2018. Det skal tilpasses med udgifterne aftalt tidligere på GF.
- Alle stemmer for. Budgettet er vedtaget.
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleanter
- Kasserer Søren Thestrup er på valg. Søren genopstiller
- Enstemmigt valgt
- Bestyrelsesmedlem er på valg. Finn Pedersen genopstiller. Bemærk at flere end 1 kan godt opstille og vælges. Bestyrelsen ytrer ønske om at yderligere ét bestyrelsesmedlem vælges.
- Bestyrelsesmedlemmer: Finn Pedersen, Louise Schmidt, Jakob Saltoft. Alle enstemmigt valgt.
- Suppleant er på valg
-
- Rune stiller op. Enstemmigt valgt.
-
7. Valg af revisor og revisorsuppleant
- Revisor Trine Boisen er på valg.
- Claus Boisen opstiller. Enstemmigt valgt.
- Revisorsuppleant Anne Kempel er på valg.
- Anne Kempel opstiller. Enstemmigt valgt.
8. Eventuelt
- Søren nævner at vi har en hackerforsikring tilknyttet vores netbank. Vi er omfattet af reglerne for private personer.
- Vedr. snerydning. Det nævnes at der undres over at skolestien ikke ryddes. Det er kommunens ansvar, ikke vores.
- Vedr. facebookgruppe. Som det er i dag kan alle godkende alle venneanmodninger. Jakob Saltoft stiller forslag om at der er en der skal administrere listen, og det kunne passende være bestyrelsen der står for det. Det er der ikke nogen der er uenig i.
- Oprydning af området, herunder plastic der flyder rundt. Det forslås at vi til sommerfest kan mødes en time før for at rydde op. Flere nævner at vi ikke skal vente til sommerfesten, men ikke vente med en oprydningsdag. Bestyrelsen lægger op på facebook til en oprydningsdag og køber en kasse sodavand og øl.
- Det nævnes at intervallet for tømning af de fælles affaldscontainere med fordel kan sættes op. Det tager Finn sig af.
- Det nævnes at vi selvfølgelig skal opfylde GDPR i foreningen.
Links
- Referat som underskrevet PDF
- Bestyrelsens årsberetning for 2017
- Indkaldelse til Generalforsamling d. 20. marts 2018
Skulle der være nogen spørgsmål, så er du velkommen til at henvende dig på bestyrelsen@odinsager.dk.
Med venlig hilsen
Søren Thestrup